PR-konsult eller Privat-Persson

PR-konsulten Göran Perssonär med i dag i intervju i SVD. I nättidningen framkommer det inte att Persson numera är lobbyist. Är hans åsikter köpta? Tycker själv att sånt här är problematiskt då man inte kan säkerställa vem avsändaren är i det här fallet.

Persson är i alla fall orolig över hushållens höga skuldsättning, en oro jag delar. Sverige har gjort alla fel som är möjliga för att pumpa upp skuldsättningen. Ränteavdrag, amorteringsfritt, osynliggöra borättsföreningens skulder, låna till 100% o.s.v.

Persson långsiktiga profetia om att Sverige ska knyta till Euron hoppas jag inte blir sann, jag ser hellre vi rör oss åt andra hållet. Norges situation med handelsavtal vore att föredra även om de å andra sidan drar det till extremen med sina höga tullar. Sveriges inflytande är hur som helst minimalt i EU och jag ser hellre en decentralisering av makten i motsats till EU och Euro. Det kommer brista för framtiden är inte ljus, där är jag och Persson överens.

Kommentera

